Uvjeti poslovanja

Opći prodajni uvjeti društva

VRTKO Flor proizvodno i trgovačko poduzeće d.o.o., Šćitarjevo
(Skraćeni naziv firme: VRTKO Flor d.o.o.)
Novaki Šćitarjevski 31, 10407 Novaki Šćitarjevski
Matični broj: 01724363
PDV ID: HR54871327015

1. članak Valjanost
2. članak Ponude i cijene
3. članak Viša sila
4. članak Neplanirane okolnosti na strani kupca
5. članak Isporuke, transport, otkazivanje narudžbe
6. članak Pakiranje
7. članak Plaćanja
8. članak Reklamacije
9. članak Jamstvo i ograničena odgovornost
10. članak Zaštita biljnih sorti
11. članak Sporovi

1. članak Valjanost

1.1 Opći uvjeti prodaje i isporuke robe vrijede za sve ponude i isporuke robe, kao i za sve prodajne ugovore između prodavatelja i kupca (primljene i potvrđene narudžbe za isporuku robe).
1.2 Valjanost drugih općih uvjeta, uključujući one koje koristi kupac, izričito se isključuje.
1.3 Ako su ovi opći uvjeti dostupni i na drugom jeziku osim slovenskog jezika (engleskom, hrvatskom, srpskom...), u slučaju proturječja u tekstu prevladava verzija na slovenskom jeziku.
1.4 Prodavatelj je društvo VRTKO FLOR za proizvodnju i trgovinu d.o.o., Šćitarjevo, (skraćeni naziv: VRTKO FLOR d.o.o. Šćitarjevo), , Matični broj: 01724363, PDV ID: HR54871327015, koje prima i obrađuje narudžbe za isporuku robe.
1.5 Kupac može biti fizička osoba s registriranom djelatnošću ili pravna osoba koja je izrazila želju za kupnjom robe iz ponude prodavatelja.
1.6 Izraz "u pisanom obliku" u ovim Općim prodajnim uvjetima znači preporučeno pismo, faks ili elektronički oblik.

2. članak Ponude i cijene

2.1 Sve ponude i predračuni izdani od strane prodavatelja podliježu ovim Općim prodajnim uvjetima, čak i ako to nije izričito naglašeno.
2.2 Sve ponude i predračuni prodavatelja su neobvezujući, osim ako nije drugačije izričito navedeno u ponudi.
2.3 Narudžba za isporuku robe dana prodavatelju ili njegovom ovlaštenom zastupniku postaje obvezujući ugovor u trenutku kada prodavatelj potvrdi isporuku robe. Svaki ugovor prodavatelj sklapa pod odgodnim uvjetom da se, prema isključivoj procjeni prodavatelja na temelju kreditne sposobnosti kupca, ocijeni da je kupac dovoljno financijski sposoban za izvršenje ugovora.
2.4 Mogući naknadni dogovori ili izmjene, kao i eventualna usmena obećanja dana od strane zaposlenika prodavatelja ili u njegovo ime od strane njegovih zastupnika ili drugih predstavnika, obvezuju prodavatelja tek kada ih on pismeno potvrdi.
2.5 Cijene su bez PDV-a, franko skladište prodavatelja, osim ako nije drugačije dogovoreno u ponudi ili ugovoru o međusobnoj suradnji. Cijene ne uključuju moguće dodatne troškove (dostava na adresu kupca, pakiranje, fitosanitarni certifikat, izvozni i špediterski troškovi, autorske naknade i drugi troškovi koji nisu neposredno povezani s robom).
2.6 Ponude i predračuni, uzimajući u obzir ograničenje iz točke 2.2. ovog članka, vrijede najviše 8 dana, osim ako nije drugačije navedeno u ponudi.
2.7 Zbog nepredvidivih promjena tržišnih uvjeta (promjene tečaja, carinskih stopa, promjena nabavne cijene itd.), prodavatelj zadržava pravo izmjene cijene u bilo kojem trenutku prije isporuke, uz prethodnu obavijest kupcu.
2.8 Cijene su izražene u valuti navedenoj u cjeniku ili ponudi (EUR, USD, RSD itd.).
2.9 Moguće tiskarske ili druge pogreške na bilo kojem dokumentu izdanom od strane prodavatelja mogu se ispraviti bez posebne obavijesti kupcu.

3. članak Viša sila

3.1 U slučaju da prodavatelj ne može isporučiti robu zbog više sile, dužan je obavijestiti kupca o nastaloj situaciji čim prije, u pisanom obliku, putem faksa, elektroničke pošte ili telefonom. Obavijest se šalje kako bi kupac imao mogućnost pravodobno osigurati robu iz drugih izvora, ako to želi.
3.2 Ako zbog više sile isporuka nije moguća, obje strane su dužne zajednički tražiti najbolje moguće rješenje s ciljem smanjenja potencijalne štete. Ako se ne mogu dogovoriti, prodavatelj zadržava pravo donošenja odluke.
3.3 Viša sila može biti bilo koja okolnost na koju prodavatelj nema izravan utjecaj, a koja utječe na ispunjenje ugovornih obveza. Primjeri uključuju: požar, ekstremne vremenske uvjete, državne mjere, štrajk carinika, prirodne nepogode, ratove ili druge okolnosti koje onemogućuju izvršenje ugovora.

4. članak Neplanirane okolnosti na strani kupca

4.1 U slučaju nepredviđenih okolnosti na strani kupca, prodavatelj će, bez obveze postizanja rezultata, pokušati u granicama mogućnosti udovoljiti kupcu izmjenom narudžbe. U dogovoru s kupcem nastojat će pronaći rješenje prihvatljivo za obje strane.
4.2 Ako dogovor nije moguć, deset (10) dana nakon primitka (ili slanja) pisanog obavještenja o navedenim okolnostima, obje strane mogu predmet predati na odlučivanje nadležnom sudu.

5. članak Isporuka, transport, otkazivanje narudžbe

5.1 Isporuka se smatra izvršenom u trenutku kada je roba dostavljena na dogovoreno mjesto preuzimanja. Prodavatelj ili njegov ovlašteni predstavnik brinut će se o robi do stvarnog preuzimanja najbolje što može. Kupac se obvezuje preuzeti robu što je prije moguće, odnosno najkasnije u roku od 48 sati za žive biljke ili 7 kalendarskih dana za ostalu robu koja nije kvarljiva.
5.2 Dogovoreni i potvrđeni datum isporuke na potvrdi ne smatra se konačnim i obvezujućim terminom, osim ako nije drugačije navedeno u narudžbi. Ako isporuka u dogovorenom roku nije moguća zbog razloga na koje prodavatelj nema utjecaj, isporuka će se izvršiti u najkraćem mogućem roku. Ako isporuka nije izvediva, prodavatelj će s kupcem pokušati pronaći obostrano prihvatljivo rješenje. Odgovornost prodavatelja ograničena je isključivo na vrijednost naručene robe.
5.3 Ako zbog objektivnih razloga nije moguće isporučiti određenu naručenu i potvrđenu robu, prodavatelj će, bez jamstva rezultata, pokušati isporučiti najbližu moguću zamjenu, osim ako iz narudžbe nije jasno da zamjene nisu prihvatljive.
5.4 Ako između kupca i prodavatelja ne postoji dogovor o dostavi, prodavatelj će po vlastitoj procjeni odabrati najprikladniji način dostave na trošak kupca.
5.5 Ako kupac otkaže narudžbu robe koja je već u procesu proizvodnje ili dostave, dužan je odmah na dan otkazivanja platiti 50 % vrijednosti otkazane robe. Ako se robu mora prodati po znatno sniženoj cijeni ili se pokaže da za tu robu nije moguće pronaći novog kupca, kupac je dužan nadoknaditi razliku između ugovorene cijene i postignute tržišne cijene (minimalno 50 %, maksimalno do 100 %). Obje strane dužne su učiniti sve kako bi spriječile moguću štetu na robi.

5.6 Ako kupac odgodi termin preuzimanja u odnosu na dogovoreni rok, time također preuzima odgovornost za eventualno pogoršanje kvalitete isporučene robe.
U slučaju da kupac ne preuzme robu u dogovoreno vrijeme, prodavatelj će o robi skrbiti kao dobar gospodar. U slučaju biljne robe, prodavatelj će voditi brigu o biljkama tako da ih zalijeva i osigurava da se nalaze na svijetlom mjestu. Za svaki dan održavanja prodavatelj će kupcu naplatiti troškove skladištenja u paušalnom iznosu od 25 € po jedinici pakiranja (CC kolica/paleta/box paleta), neovisno o količini i/ili broju biljaka u jedinici. (ili alternativno 5 % vrijednosti robe koju prodavatelj skladišti za kupca)
U svakom slučaju, nakon isteka 7 dana, prodavatelj će robu na trošak kupca isporučiti na kupčevu adresu. Ako kupac odbije potpisati dokumente o isporuci, dostava će se dokumentirati foto-materijalom, što je dovoljno kao dokaz o isporuci robe.
Troškove održavanja iz prethodnog stavka, osim ako prodavatelj ne odluči drugačije u pisanom obliku, kupac je dužan platiti najkasnije prilikom naknadnog preuzimanja robe. Ako kupac ne preuzme robu unutar ograničenog roka, a roba po procjeni dobavljača izgubi svoju vrijednost (vrijeme ovisi o vrsti robe i povezanim rizicima), smatra se da je kupac otkazao robu. U tom slučaju kupac snosi sve troškove kao što je opisano u točki 5.5.

6. članak Pakiranje

6.1 Pakiranje robe naplaćuje se sukladno cjeniku prodavatelja i nije povratno.
6.2 Povratna ambalaža namijenjena višekratnoj upotrebi (CC kolica, police, palete, pladnjevi za sadnice i lončanice, kante za rezano cvijeće...) ostaje u vlasništvu prodavatelja i mora se vratiti neoštećena. Troškovi povrata ambalaže padaju na teret kupca.
6.3 Ako kupac ne vrati ambalažu u dogovorenom roku, prodavatelj će je naplatiti prema važećem cjeniku objavljenom na internetskoj stranici prodavatelja: http://www.vrtko.si/Embalaza, koji je sastavni dio ovih Općih prodajnih uvjeta. Promjena cjenika ne znači i promjenu ovih općih uvjeta.

7. članak Plaćanja

7.1 Naručenu robu kupac plaća prema predračunu, prije preuzimanja robe, osim ako nije drugačije navedeno/potvrđeno pismeno u ugovoru ili narudžbi od strane prodavatelja.
7.2 Rok plaćanja: račun dospijeva prema valuti navedenoj na računu, odnosno najkasnije 30 dana od dana isporuke, ako nije drugačije dogovoreno ugovorom ili drugim pisanim dokumentom. Kupac nema pravo smanjiti iznos plaćanja zbog protutužbi koje sam pokreće.
7.3 Ako kupac ne podmiri obveze unutar roka valute s računa ili drugog dokumenta, prodavatelj zadržava pravo obračunavanja zateznih kamata koje mogu doseći do 75 % iznad propisane zakonske zatezne kamate.
U skladu s važećim propisima, prodavatelj ima pravo i na zatezne kamate za nepodmirene kamate, počevši od dana kada je zahtjev za njihovo plaćanje podnesen sudu.
7.4 Ako kupac ne podmiri svoje obveze na vrijeme, prodavatelj ima pravo potraživanje prenijeti na treću stranu (faktoring, banka, porezna uprava itd.). Svi troškovi nastali pri naplati u potpunosti padaju na teret kupca – dužnika.
7.5 Kupac je dužan pri plaćanju računa ili predračuna navesti poziv na broj dokumenta.
7.6 Ako kupac ne navede poziv na broj dokumenta, prodavatelj ima pravo dodijeliti uplatu najstarijem otvorenom potraživanju.
7.7 U slučaju naknadnog računovodstvenog usklađivanja stanja, koje je posljedica neurednosti kupca u plaćanju, obračunat će se trošak u iznosu od 10,00 € za svaku izmijenjenu stavku na kontokartici.
7.8 Ako kupac nije platio robu iz prethodnih isporuka u roku i u cijelosti, prodavatelj ima pravo jednostrano odustati od svih budućih dogovorenih isporuka naručene robe. Prodavatelj ne odgovara za moguću štetu koja time nastane.
7.9 Sva primljena plaćanja od strane kupca, namijenjena za plaćanje (prema predračunu) bilo koje robe za buduće isporuke, prodavatelj može iskoristiti za podmirenje dospjelih obveza kupca.
7.10 Ako prodavatelj procijeni da, zbog određenih okolnosti, od kupca neće primiti dogovoreno plaćanje, ima pravo:
– Privremeno odgoditi isporuku dok kupac ne dostavi pouzdano jamstvo za plaćanje.
– Otkazati sve dogovorene isporuke.

8. članak Reklamacije

8.1 Kupac je dužan pregledati robu prilikom preuzimanja. Moguća odstupanja u količini mora odmah prijaviti prodavatelju prilikom preuzimanja robe.
8.2 Reklamacije na vidljive nedostatke, oštećenja ili manjkavosti robe moraju se prijaviti odmah prilikom preuzimanja, odnosno najkasnije u roku od 24 sata nakon izvršene isporuke.
8.2 U slučaju skrivenih nedostataka, kupac je dužan o njima odmah obavijestiti prodavatelja nakon što ih otkrije.
8.3 Reklamacija mora sadržavati najmanje: detaljan opis nedostatka i sve relevantne činjenice koje potvrđuju da se radi o istoj robi koja je bila isporučena i naknadno reklamirana.
8.4 Ako kupac odbije robu na temelju pretpostavki i ako kupac i prodavatelj ne pronađu zajedničko rješenje spora, kupac je dužan angažirati neovisnog stručnjaka koji će procijeniti osnovanost reklamacije. Ako se reklamacija pokaže opravdanom, trošak stručne procjene snosi prodavatelj, u suprotnom ih plaća kupac.
8.5 Reklamacija dijela robe ne može biti razlog za odbijanje cjelokupne isporuke.
8.6 Kupac je obavezan pregledati primljenu robu prilikom preuzimanja i odmah prijaviti eventualne manjkove prodavatelju.
8.7 Ako kupac ne prijavi nedostatke u propisanom roku, prodavatelj se oslobađa svih obveza u vezi s tom isporukom.
8.8 Ako prodavatelj posumnja da je loša kvaliteta robe posljedica neprimjerenog rukovanja, dugotrajnog skladištenja u skladištu prodavatelja ili neodgovarajućeg ili produženog transporta od skladišta do kupca, ne preuzima odgovornost za nastalu štetu. Kvaliteta i količina robe utvrđuju se prilikom preuzimanja. Kasnije reklamacije prodavatelj nije dužan uvažiti, osim u slučaju skrivenih nedostataka.

9. članak Jamstvo i ograničena odgovornost

9.1 Prodavatelj jamči da roba isporučena na temelju narudžbe ispunjava zakonske propise o prikladnosti i ograničenjima. Kod isporuke biljnog sadnog materijala, prodavatelj jamči sortnu čistoću, ali mutacije sekundarnog materijala nisu isključene.
9.2 Prodavatelj ne daje nikakva jamstva u vezi s daljnjim rastom ili cvjetanjem isporučenih biljaka.
9.3 Naknade štete za moguću štetu ili gubitak nikada ne mogu premašiti vrijednost računa izdanog od strane prodavatelja za tu robu.
9.4 Sve informacije u vezi s daljnjom proizvodnjom sadnog materijala prodavatelj će kupcu pružiti u dobroj namjeri, radi pomoći u postizanju uspjeha. Prodavatelj ne preuzima nikakvu odgovornost u vezi s time.

10. članak Zaštita biljnih sorti

10.1 Zaštićene sorte zabranjeno je koristiti za daljnje razmnožavanje. Kupac je dužan o tome informirati i svoje kupce. Sjeme ili sadnice zaštićenih sorti smiju se koristiti isključivo za proizvodnju krajnjeg proizvoda, a ne za reprodukciju.
10.2 Zaštićene sorte su od strane prodavatelja jasno označene u prodajnim materijalima (katalozima, brošurama, cjenicima itd.). Ako kupcu nije jasno je li određena sorta zaštićena, može zatražiti informaciju od prodavatelja.
10.3 Kupac, davanjem narudžbe odnosno potvrdom narudžbe za robu koja je predmet autorskih i licencnih oplemenjivačkih prava, izričito pristaje da će ovlaštenom predstavniku nositelja tih prava (oplemenjivačka prava) bez zahtjeva za naknadom dopustiti nadzor nad mogućim neovlaštenim razmnožavanjem zaštićenih biljnih vrsta i sadnog materijala.
10.4 Vlasnik licencirane sorte ili njegov ovlašteni zastupnik ima pravo na nesmetani nadzor nad mogućim neovlaštenim razmnožavanjem zaštićenog sadnog materijala. Ovlaštena osoba može provoditi nadzor u bilo kojem trenutku tijekom radnog vremena kupca, na svim proizvodnim površinama u vlasništvu kupca ili njegovih ugovornih poslovnih partnera i/ili povezanih osoba.
10.5 Kupac je dužan surađivati prilikom nadzora i ne smije prikrivati činjenice vezane uz to.
10.6 Prodavatelj nije dužan kupcu nadoknaditi nikakvu štetu ili trošak nastao u vezi s pritužbom protiv kupca koji je prekršio pravila patenta, autorskih prava, zaštićenih robnih marki, oplemenjivačkih prava ili drugih pravila industrijskog i intelektualnog vlasništva trećih osoba (nositelja licence ili njegovog zastupnika).
10.7 Biljni proizvodi koji su predmet zaštićenih biljnih sorti smiju se prodavati isključivo pod originalnim sortnim imenom.
10.8 Kupac se obvezuje obavijestiti prodavatelja o svakom kršenju navedenih prava industrijskog i intelektualnog vlasništva.
10.9 Kupac se obvezuje nositelju licencirane sorte koju je nezakonito razmnožio platiti iznos koji odredi oplemenjivač ili njegov ovlašteni zastupnik, bez potrebe za sudskom presudom upućenom kupcu, osim ako zakonom nije propisana viša kazna. Na navedenu kaznu dodaju se svi dodatni troškovi povezani s tim slučajem (dokazi, sudski troškovi, kamate itd.). Ako oplemenjivač zahtijeva uništenje nezakonito razmnoženih biljaka, kupac se obvezuje da će takve biljke uništiti uz prisustvo komisije.


11. članak Pravo i nadležnost suda

11.1 Za ove opće uvjete i poslovanje između prodavatelja i kupca primjenjuje se pravo Republika Hrvatske;; valjanost Bečke konvencije o međunarodnoj prodaji robe je isključena.
11.2 U slučaju spora, dogovorena je stvarna i mjesna nadležnost suda u Zagrebu, Republika Hrvatska.
11.3 Ništavnost pojedine odredbe ili članka ne utječe na valjanost ostalih odredbi ovih općih uvjeta.


Ljubljana, 15. 2. 2025.
Vrtko Flord.o.o.